Sportmed approved coaching

Door Team Intelligent Motion / 26/02/2015 /

We sluiten af in stijl. Ik heb in geen één week zoveel units gescoord als deze week. Het doel was 94. Fier ben ik dat ik jullie kan zeggen dat ik zowaar 135 units verzameld heb = 142%. Wonder boven wonder heb ik het gevoel gehad dat ik geen extra inspanning heb moeten doen. Uiteraard heb ik mijn groepslessen gegeven, dat was goed voor 81units. Vrijdag ben ik met de fiets naar de winkel gereden en zondag hebben Robi, Axelle en ik samen een leuke fietstocht gemaakt, overgezet met de veerboot, naar de speeltuin, ons getrakteerd op een wafel met slagroom en terug richting huiswaarts gefietst.

Jeroen, de coach, heeft me gevraagd om over 2 vragen na te denken:

  1. Welke veranderingen heb je reeds ervaren in functie van je energie/vitaliteit/gezondheid?
  2. Wat is/kan een volgende stap zijn voor je in functie van je gezondheid?

Ik heb hier toch een tijdje over nagedacht. Bij de eerste vraag dien ik jullie echter iets op te biechten. De laatste maanden ben ik verschrikkelijk moe geweest, Om 9u ging ik slapen en pas om 7u ‘s ochtends stond ik op en nog was ik een wrak. Er was iets mis met me, ik had geen fut meer, mijn energie was op. Mijn maag was uit haar ritme. Ik had geen honger meer en als ik eten zag werd ik misselijk. Tot ik op een middag in de supermarkt was en voorbij de conserveren roomsoepen wandelde…. mmm Tomatenroomsoep :). Onmiddellijk legde ik de link. Bij de zwangerschap van Axelle was ik verzot op roomsoepen. Na een bezoekje bij de babydokter werd ons vermoeden bevestigd: Een verrassingskindje was zonder afspraak lekker aan het genieten in een bollebuikland!

Nu werd alles duidelijk waarom ik mij de laatste maanden zo miserabel voelde. Gelukkig had ik mijn sport, ik merkte dat wanneer ik sportte ik een beter gevoel had, de vermoeidheid minder aanwezig was. Wel viel mij op dat ik mijn hartslag sneller de hoogte in vloog. Ik heb echt mijn best moeten doen om tussen 2 hartslagzones te trainen.

Wat de volgende stap is? Ik wil zo lang mogelijk blijven sporten. Ik merk dat ik moeite begin te krijgen met sommige oefeningen & tijdens de groeplessen doe ik niet meer mee met de buikspieren oefeningen. Ik heb wel een manier gevonden om toch wekelijks extra sport in te plannen. Fietsen, met de lente in zicht is het geweldig om in de natuur rond te rijden. Ook Lopen wil ik zo lang mogelijk blijven doen. Als is het maar 2km :)

Ik ben benieuwd naar de hertest, zou mijn uithouding verbeterd zijn? Ik hou jullie op de hoogte in mijn volgende blog, Mama Lotje :)

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.

Recente artikelen