Blog

Stem in Beweging

Door Jeroen Klinckaert / 03/04/2019 /

Vanuit een gemeenschappelijke visie omtrent de persoonlijke ontwikkeling en de link met gezondheid heeft deze unieke combinatie vorm gekregen. Samenvattend komt het neer op Stem in Beweging en Beweging in Stem. Effen het pad naar je unieke talenten en je natuurlijke stem. Je stem klinkt je essentie en je bewegingen worden weer soepel en vrij. Het lichaam heeft ruimte nodig en ontspanning om de stem voluit te laten klinken en je bewegingsvrijheid te verruimen.

In dit blogartikel beschrijft Hilde Breda, Stemcoach, het aspect van ‘Hoofd-Hart-Buik’ en de link met Stemcoaching.

Lees verder

Als ik last heb van stress, doet mijn lichaam pijn.

Door Team Intelligent Motion / 31/01/2019 /

Ksenija vertelt je meer over hoe stress werkt en mogelijks de oorzaak kan zijn voor pijn en wat je hievoor kan doen.

Vanuit haar specialisatie als bewegingscoach bekijkt ze hoe beweging jou kan helpen om de impact van langdurige aanwezige stress te verminderen.

Lees verder

De Dubbele Persoonlijkheid Van Bewegen

Door Jeroen Klinckaert / 24/01/2019 /

‘De dubbele persoonlijkheid van bewegen’, hoe kom ik in godsnaam op deze titel en wat drijft er mij om hierover een blog-artikel te schrijven. Het is een vraag die me deze week bezig houdt en waarbij ik na elke sessie telkens weer dezelfde opmerking heb: ‘Bewegen is toch zo eenvoudig, maar waarom toch ook weer niet?’

Lees verder

Gelukkig hoef je geen olympisch kampioen te worden om je vitaal te voelen.

Door Jeroen Klinckaert / 16/01/2019 /

‘Te’ goed is ook niet goed!

Opnieuw meer bewegen in functie van je gezondheid met het idee dat je het juist moet doen, zoniet 'perfect', creëert een zekere 'prestatiedruk'. Heel vaak hoor ik dan volgende vragen, bij de start van elke oefening; doe ik het goed, moet ik niet meer dit, en wat met dit,…. Allemaal vragen die informatie moeten opleveren om het zo goed mogelijk te doen, zo niet perfect, om zo het beoogde resultaat te bekomen. Maar 'Te goed is ook niet goed!'

 

Lees verder

Wat Your Health Tour in beweging heeft gebracht

Door Jeroen Klinckaert / 14/01/2019 /

Als deelnemer van de 1ste editie heeft Frederik Daneels, zaakvoerder van Extra Paar Handen, zijn ervaring van de 3-daagse neergeschreven. Een mooi, kwetsbaar en eerlijk verhaal waarin de uitdagingen niet uit de weg worden gegaan!

Lees verder

Van Chronische Scheenbeenvliesontsteking Naar Barefoot Lopen

Door Jeroen Klinckaert / 04/11/2018 / Fitter worden, Sportprestatie verbeteren, Pijn bestrijden

Ongeveer 15 jaar geleden is het wanneer ik de diagnose te horen kreeg dat mijn scheenbeenvliesontsteking chronisch is geworden. Advies was toen zeer duidelijk! Vermijd elke sport waarbij de ‘schok-impact’ aanwezig is zoals bij lopen,… Fietsen en zwemmen werden toen naar voor geschoven als de te beoefenen sporttakken.

Vorige week, 28/10/2018, heb ik de marathon van Gent ‘Barefoot’ gelopen en was de meest gestelde vraag: ‘Waarom loop je op sandalen?’ Met dit blogartikel verklaar ik met plezier de waarom van Barefoot lopen.

Lees verder

Ik heb regelmatig last van krampen in mijn kuiten of voeten

Door Jeroen Klinckaert / 14/10/2018 /

Een kramp is een pijnlijk verschijnsel waarbij de spier hard en gespannen aanvoelt. De spier is op dat moment niet in staat zich te ontspannen waardoor de pijn enkele seconden tot minuten kan duren. Wanneer de vezels in een spier zonder aanleiding samentrekken spreken we van een kramp. Het is een resultaat van stress, overbelasting, vermoeidheid, gebruik van medicatie,… . 

Lees verder

Ik kan mij moeilijk ontspannen na het werk!

Door Jeroen Klinckaert / 14/10/2018 /

Ontspannen is een fase van recuperatie. Het is een fase waarin je je lichaam de kans geeft om fysiek en mentaal tot rust te komen. Door deze fase in te lassen kunnen we ons nadien terug meer focussen op het leveren van inspanningen zoals bureauwerk of het huishouden. 

Lees verder

Ik ga vaak wandelen maar ben toch snel buiten adem

Door Jeroen Klinckaert / 14/10/2018 /

Wanneer we vaak gaan wandelen, ervaren we in het begin een energieboost. We voelen ons fitter, vergroten ons uithoudingsvermogen, zijn eens buiten,… . 
Na een tijdje is het effect van wandelen op je uithoudingsvermogen uitgewerkt. Wat dan?

Lees verder

Recente artikelen