Herwin je optimale fysieke en mentale bewegingsvrijheid

Spierpijn, vermoeidheid, spanning, burn-out of een gevoel van futloosheid. Het zijn stuk voor stuk signalen waarmee je lichaam uitdrukt dat het niet (meer) in staat is om optimaal te bewegen. Tijdens een bewegingsscreening gaan we op zoek naar de oorzaken en bepalen we een bewegingsstrategie om de volledige mobiliteit te herstellen.

Hoe verloopt bewegingsscreening?

1. Op zoek naar pijn en stress

Een bewegingsscreening start met een grondig gesprek over je blessureachtergrond, je beweegroutines in je beroep en je sportieve activiteiten. We gaan ook na hoe stressgevoelig je bent en proberen een beeld te krijgen van de manier waarop je in het dagelijkse leven staat.

2. Bewegingsanalyse

De eigenlijke bewegingsanalyse gebeurt aan de hand van bewegingsoefeningen. De manier waarop je die uitvoert, verraadt welke zones nog perfect mobiel zijn en welke gewrichten verleerd zijn hoe ze optimaal moeten bewegen.

3. Gepersonaliseerd oefenprogramma

Op basis van de screening kunnen we nagaan waar de oorzaak van de belemmering ligt en aan de hand van welke bewegingsstrategie we elke functie kunnen herstellen, zodat je lichaam uiteindelijk opnieuw intelligent kan bewegen. Een bijkomend gevolg is dat mensen zich bewust worden van de impact van hun dagelijkse beweegroutines en blessures.

Marleen Ceulemans

De bewegingsanalyse van Intelligent Motion heeft me enorm veel geleerd over mezelf en wat je lichaam je allemaal kan vertellen: fascinerend!  Wat ze me wisten te vertellen over mezelf aan de hand van mijn lichaam was zeer verhelderend en accuraat.

Lees meer

Nadine Fassin

Na een rugoperatie vorig jaar was ik bang geworden om te bewegen, mijn bekken was gewoon vastgeschroefd. Ik nam contact op met Jeroen en hij legde mij enkele oefeningen uit. Ik deed die oefeningen 4 à 5 keer per week met als direct resultaat dat mijn rug meer ontspannen is. 

Lees meer

Jan Roegiers

Sinds ik de trainingen bij Jeroen heb aangevat, zowat anderhalf jaar geleden en gemiddeld twee keer per week, kan ik enkel de voordelen optellen en opsommen: een gezonde geest in en mét een gezond lichaam, verhoogde spierkracht, toegenomen soepelheid, lichamelijke zelfkennis, uithoudingsvermogen... Een echte aanrader!

Lees meer