Herwin je optimale fysieke en mentale bewegingsvrijheid

Spierpijn, vermoeidheid, spanning, burn-out of een gevoel van futloosheid. Het zijn stuk voor stuk signalen waarmee je lichaam uitdrukt dat het niet (meer) in staat is om optimaal te bewegen. Tijdens een bewegingsscreening gaan we op zoek naar de oorzaken en bepalen we een bewegingsstrategie om de volledige mobiliteit te herstellen.

Hoe verloopt bewegingsscreening?

1. Op zoek naar pijn en stress

Een bewegingsscreening start met een grondig gesprek over je blessureachtergrond, je beweegroutines in je beroep en je sportieve activiteiten. We gaan ook na hoe stressgevoelig je bent en proberen een beeld te krijgen van de manier waarop je in het dagelijkse leven staat.

2. Bewegingsanalyse

De eigenlijke bewegingsanalyse gebeurt aan de hand van bewegingsoefeningen. De manier waarop je die uitvoert, verraadt welke zones nog perfect mobiel zijn en welke gewrichten verleerd zijn hoe ze optimaal moeten bewegen.

3. Gepersonaliseerd oefenprogramma

Op basis van de screening kunnen we nagaan waar de oorzaak van de belemmering ligt en aan de hand van welke bewegingsstrategie we elke functie kunnen herstellen, zodat je lichaam uiteindelijk opnieuw intelligent kan bewegen. Een bijkomend gevolg is dat mensen zich bewust worden van de impact van hun dagelijkse beweegroutines en blessures.

Kristof Bosmans

Als tennistrainer zonder biomechanische achtergrond en academische bewegingsopleiding klop ik maar al te graag geregeld aan bij Intelligent Motion. Dit zowel voor een workshop als voor een screening van 1 van onze tennissers.

Lees meer

Laurette

Ik heb sedert 10 jaar rugklachten, Kiné en osteopatie waren telkens maar een tijdelijke hulp. Na de infosessie over het rugprogramma was ik overtuigd om de 8 sessies te proberen en na reeds enkele sessies merkte ik al lichte verbetering. De pijn in mijn heup werd dragelijk.

Lees meer

Nadine Fassin

Na een rugoperatie vorig jaar was ik bang geworden om te bewegen, mijn bekken was gewoon vastgeschroefd. Ik nam contact op met Jeroen en hij legde mij enkele oefeningen uit. Ik deed die oefeningen 4 à 5 keer per week met als direct resultaat dat mijn rug meer ontspannen is. 

Lees meer